close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים חשובים לקראת הרכיבה הראשונה שלכם

מערכת שורשכב תמוז, תשעז16/07/2017

חוות סוסים היא המקום האידאלי להגיע אליו כדי ללמוד את הסודות הקטנים והגדולים מאחורי הרכיבה על הסוס

תגיות:
רכיבה על סוסים נראית לרובנו חוויה מדליקה למדי. בסרטי הקולנוע תמיד נראים הרוכבים כשהם מיומנים להפליא, ורכיבה על סוסים הפכה מזמן גם לענף ספורט בפני עצמו שנכלל גם במשחקים האולימפיים. זה בהחלט מפתה גם אותנו, ואנחנו משתוקקים לדעת איך עושים את זה נכון. חוות סוסים היא המקום האידאלי להגיע אליו כדי ללמוד את הסודות הקטנים והגדולים מאחורי הרכיבה על הסוס, אבל לפני שאתם עושים זאת כדאי שתדעו לקראת מה אתם הולכים, או ליתר דיוק – לאן אתם רוכבים.

סבלנות היא שם המשחק
הפרשים בסרטי המערבונים רוכבים בקלות רבה וגם שולטים במהירות הסוס ובכיוון שאליו ירכב, אבל זה לא אומר שכך תיראה הרכיבה הראשונה שלכם. לימודי הרכיבה דורשים זמן, ואתם זקוקים לסבלנות רבה כדי לעמוד באתגר הזה. חוות סוסים שבה פועל צוות מקצועי ובעל ניסיון היא המקום הנכון להתחיל ממנו, וכשתגיעו תקבלו הדרכה על כללי הבטיחות ועל הדרך הנכונה לטפל בסוס גם במהלך הרכיבה. זה לא אומר שכבר לאחר עשר דקות תהיו מוכנים לרכב לעבר השקיעה, וזו הנקודה החשובה. תלמדו להכיר את הסוס, תתרגלו פקודות פשוטות יחסית ורק עם ההתמדה תשפרו מיומנויות ותהפכו לרוכבים מיומנים הרבה יותר.

טיפים חשובים לזמן הרכיבה
הגעתם לחוות סוסים, קיבלתם הדרכה ויצאתם לדרך? נפלא. כעת כדאי שתזכרו כמה כללים חשובים שילוו אתכם לאורך המסלול כולו, ואם תתרגלו אותם תגלו שבפעם הבאה יהיה לכם קל יותר. למשל, בזמן הרכיבה חשוב שתשבו בצורה נכונה, עם ראש וכתפיים ישרים ועם עקבים המופנים כלפי מטה. אלה הם כללים חשובים שיבטיחו לכם בטיחות רבה יותר בזמן הרכיבה, וגם ימנעו מכם לפגוע בסוס (מה שיגרום לו להשתולל ולהעיף אתכם מעליו). בנוסף, זכרו שהסוסים רגישים לרוכבים, כך ששינויי כיוון פתאומיים בגופכם או בכיוון שאליו אתם מסתכלים יבלבלו אותם ויגרמו להם לפעול בהתאם. לכן, הביטו תמיד ישר אל המסלול שלכם.

התלבשו בהתאם
בסרטים אנחנו אולי רואים נשים שרוכבות עם שמלות וגברים בג'ינסים, אבל האמת היא שגם אלה וגם אלה לא היו מצליחים לרכב בנוחות בחיים האמיתיים ובלי במאי שיקרא "קאט" כשהסוס מאבד כיוון והרוכב מתקשה לשלוט בו. בגדים נוחים יאפשרו לכם לנוע בחופשיות יותר, ועליהם כדאי להוסיף גם אמצעי זהירות. ווסט יגן על בית החזה, קסדה תגן על ראשכם אם חלילה תפלו מהסוס ומכנסיים נוחים יאפשרו לכם לזוז כמו שצריך. זכרו את הכללים הללו, הם יתבררו כחשובים מאוד בשטח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה